روبیکا برای حریم خصوصی شما اهمیت زیادی قائل است. سیاست‌های حریم خصوصی، نشان می‌دهد که ما کدام دسته از اطلاعات شما را دریافت یا ذخیره می‌کنیم و چگونه از این اطلاعات استفاده می‌کنیم. در نظر داشته باشید که شما با استفاده از خدمات روبیکا با عملکرد ما در زمینه حریم خصوصی که شیوه آن در ادامه توضیح داده می‌شود، موافقت می‌کنید.
اطلاعات شما چرا و چگونه پردازش می‌شوند؟

ما اطلاعات شخصی شما را در چارچوب قانون و تنها با هدف ارائه خدمات موثر و مبتکرانه، پیشگیری از کلاهبرداری و مسائل امنیتی پردازش می‌کنیم؛ مگر اینکه با انجام این کار، منافع، حقوق اساسی و آزادی‌های شما به خطر بیفتد. برای مثال، ما از اطلاعات مکانی شما که با فعال کردن گزینه مکان‌یابی در پیام‌رسان یا از طریق تعیین مکان توسط شما در روبینو به ما ارائه شده (مانند موقعیت فعلی شما، جایی که زندگی می‌کنید، مکان‌های مورد علاقه، افراد و کسب و کارهای نزدیک به شما) برای ارائه بهتر خدمات و شخصی‌سازی آنها متناسب با شرایط شما و دیگران، استفاده می‌کنیم.

برای ارائه خدمات در بخش پیام رسان روبیکا لازم است ما به شماره تماس مخاطبان شما دسترسی داشته باشیم. بنابراین، پس از ثبت نام در روبیکا شما باید شماره تلفن مخاطبان خود را در دسترس ما قرار دهید و تایید کنید که مجاز هستید، این شماره‌ها را در اختیار ما بگذارید.

شما با استفاده از خدمات روبیکا چه اطلاعاتی را در اختیار ما قرار می‌دهید؟
اطلاعات پایه‌ای کاربری

روبیکا یک سرویس ارتباطی محسوب می‌شود و شما برای ایجاد حساب کاربری در آن، شماره تلفن همراه و اطلاعات پایه‌ای کاربری خود را ارائه می‌دهید (از جمله نام کاربری، تصویر پروفایل و بیوگرافی) و تایید می‌کنید که صلاحیت ارائه این اطلاعات را دارید.

آدرس ایمیل

در صورتی که تایید دو مرحله‌ای را برای حساب کاربری خود فعال کنید و ایمیل خود را در اختیار ما بگذارید، می‌توانید از طریق آدرس ایمیل خود رمز عبورتان را بازیابی کنید. این آدرس صرفا برای بازیابی رمز عبور استفاده خواهد شد و نه فرستادن تبلیغات یا ایمیل‌هایی از این قبیل.

شماره تلفن و مخاطبان

روبیکا از شماره تلفن‌ها به عنوان مشخصه‌های منحصر به فرد استفاده می‌کند تا یافتن حساب‌های کاربری متعلق به افراد و برقراری ارتباط با کسانی که از طریق شماره تلفن همراه با آنها مرتبط هستید را در اپلیکیشن برای شما آسان کند. ما قبل از همگام‌سازی (sync) مخاطبان، از شما اجازه می‌گیریم. شما همواره می‌توانید از طریق تنظیمات دستگاه خود، همگام‌سازی مخاطبان را متوقف کنید و دسترسی روبیکا به فهرست مخاطبان تلفن همراه خود را محدود سازید.

چت‌ها

روبیکا یک سرویس ابری است. بنابراین، ما پیام‌ها، عکس‌ها، اسناد و ویدیوهای شما را از چت‌های شما بر روی سرورهای خود و تحت کدهای امنیتی مختلف و پیچیده ذخیره می‌کنیم تا بتوانید همیشه، از طریق هر دستگاهی و بدون نیاز به نسخه پشتیبان ثالث به آنها دسترسی داشته باشید. در این فرایند، ما تمام تلاش خود را برای حفظ اطلاعات شخصی شما به کار می‌گیریم.

سایر اطلاعات

با هدف ارائه بهینه خدمات، ما اطلاعاتی مانند ویژگی‌های تعیین‌کننده دستگاه شما، شبکه موبایل، موقعیت مکانی (در صورت استفاده از سرویس مکان‌یابی روبیکا)، الگوی استفاده شما از اپلیکیشن، وضعیت آنلاین بودن، تاریخ آخرین به روزرسانی و... را هنگام نصب، دسترسی یا استفاده شما از روبیکا ذخیره می‌کنیم.

خدمات پرداخت
روبیکا پرداخت‌های کاربران را خودش انجام نمی‌دهد؛ بلکه سیستم پرداخت آن توسط ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت، به کاربران ارائه می‌شود. ما با ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت همکاری داریم، اما آنها کاملا مستقل از روبیکا فعالیت می‌کنند. روبیکا به اطلاعات کارت بانکی شما دسترسی ندارد و آنها را ذخیره نمی‌کند. قبل از اینکه اطلاعات خود را در اختیار ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت بگذارید، حتما سیاست‌های حریم خصوصی مربوط به آنها را مطالعه کنید. از آنجایی که روبیکا اطلاعات حساب‌های بانکی یا معاملات را ذخیره نمی‌کند، رسیدگی به شکایات یا پیگیری روند بازپرداخت‌ها برای ما ممکن نیست. مسئولیت تمام شکایات، اختلافات و بازپرداخت‌ها با ارائه‌دهندگان خدمات پرداخت و بانک‌هایی است که در این تبادل شرکت کرده‌اند.
تغییر سیاست‌های حریم خصوصی
ما این سیاست‌ها را در بازه‌های زمانی گوناگون، ارزیابی و به روزرسانی می‌کنیم. تغییرات این سیاست‌ها هنگامی اجرایی می‌شود که ما نسخه جدید آن را در سایت rubika.ir قرار دهیم و شما می‌توانید برای مشاهده آخرین تغییرات سیاست‌های حریم خصوصی به سایت روبیکا مراجعه کنید. تغییرات اساسی در این راهبرد، از طریق اپلیکیشن روبیکا اطلاع‌رسانی خواهد شد.
مسائل و مشکلات
سوالات و نظرات خود را درباره حریم خصوصی و سیاست‌های ما در این رابطه، از طریق @supportbot با ما در میان بگذارید.