ابتدا مطمئن شوید شماره تلفن همراه را در اپلیکیشن درست وارد کرده‌اید. اگر با وجود درست بودن شماره همچنان کد فعالسازی را دریافت نمی‌کنید، ممکن است حساب کاربری شما به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات روبیکا (مثلا انتشار محتوای غیر اخلاقی) مسدود شده باشد. در این صورت، دیگر کد فعالسازی برای شما ارسال نمی‌شود. اگر گمان می‌کنید در این باره اشتباهی صورت گرفته، می‌توانید برای پیگیری موضوع با پشتیبانی روبیکا تماس بگیرید.
اینترنت فقط در بخش‌هایی از روبیکا که در ادامه به آنها اشاره می‌شود و تنها در شرایط زیر رایگان است:
در حال حاضر، در بخش پیامرسان روبیکا اینترنت مصرفی برای ارسال متن، صوت، عکس و مکالمه صوتی برای کاربران اینترنت ایرانسل و همراه اول رایگان است.
همچنین، در بخش‌های فیلم و سریال، کودک، آموزش و موسیقی، اینترنت تنها در صورت خرید اشتراک، برای کاربران همراه اول و ایرانسل، رایگان خواهد بود.
  • الگوی محاسبه هزینه اینترنت مصرفی در روبیکا در گذر زمان شامل طرح‌ها و تعرفه‌های مختلفی می‌شود و ممکن است تغییر کند. هرگونه تغییر در نحوه محاسبه بهای اینترنت مصرفی در روبیکا، از طریق این اپلیکیشن اطلاع‌رسانی خواهد شد.
اگر قبلا، هنگام فعال‌سازی رمز دومرحله‌ای، ایمیل خود را در برنامه وارد کرده باشید، می‌توانید با انتخاب گزینه فراموشی گذرواژه هنگام ورود به برنامه، رمز را از طریق ایمیل‌تان بازیابی کنید. در غیر این صورت، خودتان امکان بازیابی رمز را نخواهید داشت و باید با پشتیبانی روبیکا 02191331222 تماس بگیرید.
پست‌ها بر اساس معیارهای متنوعی مثل تعداد لایک، بازدید، کامنت، دنبال‌کنندگان صفحه منتشرکننده و... در بخش ویترین قرار می‌گیرند. در مورد ورود پست‌ها به بخش ویترین بر اساس الگوریتمی پیچیده و خودکار، تصمیم‌گیری می‌شود اما، به زبان ساده، در صورتی که یک پست تعداد لایک، بازدید، کامنت و... بالایی داشته باشد و این اعداد با هم متناسب باشند، به بخش ویترین وارد می‌شود.
با پشتیبانی روبیکا تماس بگیرید و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار پشتیبان قرار دهید تا هرچه زودتر، اقدامات لازم برای رفع مشکل شما انجام شود.
اگر صفحه روبینو یا کانال در پیام‌رسان روبیکا داشته باشید، می‌توانید با انتشار مطالب و محتوای جذاب در آنها در روبیکا کسب درآمد کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به کانال کسب درآمد در روبیکا @make_money مراجعه کنید.
ممکن است VPN روی دستگاه تلفن همراه شما فعال باشد. توجه کنید که در صورت استفاده از برنامه‌های VPN یا فیلترشکن روی گوشی تلفن همراه، هزینه اینترنت مصرفی شما به صورت آزاد محاسبه می‌شود. به علاوه، بعضی کاربران از اینترنت ایرانسل یا همراه اول که در گوشی‌های دیگر فعال است، به صورت هات اسپات (انتقال داده از گوشی دیگر به گوشی خودشان) استفاده می‌کنند که در این صورت، هزینه اینترنت آنها به صورت آزاد محاسبه خواهد شد. استفاده از بعضی بسته‌های اینترنت هدیه نیز، ممکن است باعث محاسبه هزینه اینترنت مصرفی با نرخ آزاد شود.
برای ثبت نام در روبیکا، ابتدا باید سوپر اپلیکیشن روبیکا را روی تلفن همراهتان نصب کنید. پس از دانلود و نصب، وارد برنامه شوید و شماره تلفن همراهتان را در کادری که نمایش داده می‌شود، وارد کنید. یک کد پیامکی برای شما ارسال می‌شود که با وارد کردن آن، می‌توانید استفاده از روبیکا را آغاز کنید. در نظر داشته باشید که ثبت نام در روبیکا تنها با داشتن شماره تلفن همراه ایرانی، امکان‌پذیر است.
اگر از گوشی تلفن همراه با سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنید، در نظر داشته باشید که برای نصب روبیکا نیاز است نسخه اندروید گوشی شما حداقل 4.9 به بالا باشد. اگر با این وجود، همچنان در نصب روبیکا مشکل دارید، با پشتیبانی روبیکا از طریق شماره تماس 02191331222 تماس بگیرید یا به بات پشتیبانی @supportbot در پیام‌رسان روبیکا پیام دهید.
ابتدا مطمئن شوید شماره تلفن همراه را در اپلیکیشن درست وارد کرده‌اید. اگر با وجود درست بودن شماره همچنان کد فعالسازی را دریافت نمی‌کنید، ممکن است حساب کاربری شما به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات روبیکا (مثلا انتشار محتوای غیر اخلاقی) مسدود شده باشد. در این صورت، دیگر کد فعالسازی برای شما ارسال نمی‌شود. اگر گمان می‌کنید در این باره اشتباهی صورت گرفته، می‌توانید برای پیگیری موضوع با پشتیبانی روبیکا تماس بگیرید.
با پشتیبانی روبیکا 02191331222 تماس بگیرید.
با هر شماره تلفن همراه، تنها یک حساب کاربری می‌توانید در روبیکا داشته باشید. همچنین، در اپلیکیشن روبیکا امکان دسترسی و مدیریت دو حساب کاربری به صورت همزمان وجود ندارد.
بله. البته، توجه داشته باشید که لازم است هنگام ثبت نام یا ورود به برنامه، یک شماره تلفن همراه در اپلیکیشن وارد کنید تا کد فعال‌سازی به آن ارسال شود. کد فعالسازی به شماره شما پیامک می‌شود و برای دریافت آن، نیاز نیست گوشی تلفن همراه شما هوشمند باشد.
اپلیکیشن روبیکا را باز کنید. با وارد کردن شماره تلفن همراهتان، کد فعالسازی پیامکی را دریافت کنید و وارد روبیکا شوید.
اگر قبلا، هنگام فعال‌سازی رمز دومرحله‌ای، ایمیل خود را در برنامه وارد کرده باشید، می‌توانید با انتخاب گزینه فراموشی گذرواژه هنگام ورود به برنامه، رمز را از طریق ایمیل‌تان بازیابی کنید. در غیر این صورت، خودتان امکان بازیابی رمز را نخواهید داشت و باید با پشتیبانی روبیکا 02191331222 تماس بگیرید.
به بخش تنظیمات در نوار پایین صفحه اپلیکیشن روبیکا بروید. با لمس علامت دوربین می‌توانید تصویر پروفایل‌تان را تغییر دهید. به شیوه‌ای مشابه، با انتخاب هر یک از گزینه‌های اطلاعات کاربری، امکان ویرایش آن را خواهید داشت.
در بخش تنظیمات اپلیکیشن، گزینه دعوت از دوستان را انتخاب کنید. شماره فرد مورد نظر را در کادری که به نمایش در می‌آید، وارد کنید. یک پیامک برای فرد مورد نظر ارسال خواهد شد که او را به عضویت در روبیکا دعوت می‌کند.
ممکن است فرد مورد نظر، کاربر سوپر اپلیکیشن روبیکا نباشد و به همین خاطر، شما نتوانید از طریق جستجو در پیام‌رسان، او را پیدا کنید. اگر نام فرد را در فهرست مخاطبان خود در پیام‌رسان روبیکا می‌بینید اما قادر به فرستادن پیام به او نیستید، کاربر مورد نظر شما را مسدود یا گزارش کرده است.
در لیست گفتگوهایتان، نام کاربر/گروه/کانال مورد نظر را لمس کنید و چند لحظه انگشتتان را روی آن نگه دارید. از منویی که نمایش داده می‌شود، گزینه سنجاق را انتخاب کنید.
در بخش پیامرسان روبیکا، ذره‌بین را لمس کرده، نام فرد مورد نظرتان را جستجو کنید. برای اینکه بتوانید در روبیکا به کسی پیام دهید، حتما باید فرد مورد نظر عضو روبیکا باشد و شما هم شماره او را در گوشی تلفن همراهتان ذخیره کرده باشید.
از طریق نوار پایین صفحه اپلیکیشن، به بخش سرویس‌ها بروید و گزینه کانال‌های پرطرفدار را انتخاب کنید.
تیک آبی به حساب کاربری شخصیت‌های حقیقی و حقوقی، که دارای جستجوی بالا توسط کاربران هستند، تعلق می‌گیرد. شاخص‌هایی چون محبوبیت صفحه یا کانال و تعداد دنبال‌کنندگان از موارد تاثیرگذار در دریافت تیک آبی هستند.
در بخش تنظیمات پیام‌رسان، گزینه حریم خصوصی و امنیت را انتخاب کنید. در قسمت کاربران مسدود، می‌توانید فردی که مایل به مسدود کردن او هستید را به فهرست اضافه کنید.
در صفحه گفتگو/ کانال/ گروه مورد نظر، علامت سه نقطه را لمس کنید و از منویی که نمایش داده می‌شود، گزینه گزارش را انتخاب کنید.
در روبیکا، شما می‌توانید کسانی را که شماره موبایل یا تصویر پروفایل شما را می‌بینند، محدود کنید. به بخش تنظیمات اپلیکیشن بروید. از قسمت پیام‌رسان، گزینه حریم خصوصی و امنیت را انتخاب کنید. در بخش حریم خصوصی می‌توانید نمایش شماره موبایل و تصویر پروفایل خود را محدود کنید.
در روبیکا، شما می‌توانید کسانی را که شماره موبایل یا تصویر پروفایل شما را می‌بینند، محدود کنید. به بخش تنظیمات اپلیکیشن بروید. از قسمت پیام‌رسان، گزینه حریم خصوصی و امنیت را انتخاب کنید. در بخش حریم خصوصی می‌توانید نمایش شماره موبایل و تصویر پروفایل خود را محدود کنید.
کنترل والدین یکی از امکانات کاربردی و جالب سوپر اپلیکیشن روبیکا است که از طریق آن می‌توانید، دسترسی فرزندتان را به تمام یا بخشی از امکانات روبیکا محدود کنید. از طریق بخش کنترل والدین، می‌توانید پیامرسان روبیکا را به طور کامل برای کودکتان قفل کنید، دسترسی او به گفتگوهای دونفره، کانال‌ها، گروه‌ها یا بات‌ها را کاملا ببندید یا محدود سازید.
برای فعال‌سازی کنترل والدین، از بخش تنظیمات، گزینه کنترل والدین را انتخاب کرده، رمز مورد نظرتان را تنظیم کنید.
با پشتیبانی روبیکا تماس بگیرید و اطلاعات مورد نیاز را در اختیار پشتیبان قرار دهید تا هرچه زودتر، اقدامات لازم برای رفع مشکل شما انجام شود
در فهرست گفتگوهایتان، نام مخاطب مورد نظر را لمس کنید و چند لحظه انگشتتان را روی آن نگه دارید. از منویی که نمایش داده می‌شود، گزینه پاک کردن تاریخچه را انتخاب کنید.
به تنظیمات اپلیکیشن بروید. از بخش پیام‌رسان، گزینه حریم خصوصی و امنیت را انتخاب کنید. در بخش حریم خصوصی، می‌توانید از طریق گزینه‌های پیوستن به گروه‌ها و کانال‌ها و پیام‌های هدایت‌شده، این موارد را مدیریت کنید.
تایید دو مرحله‌ای، رمزی است که شما انتخاب می‌کنید و هنگام ورود به اپلیکیشن از طریق دستگاه جدید، علاوه بر کد پیامکی از شما خواسته می‌شود. استفاده از رمز دو مرحله‌ای، ایمنی حساب شما را افزایش می‌دهد و احتمال سوء استفاده از آن را کاهش می‌دهد. برای فعال کردن تایید دو مرحله ای به تنظیمات اپلیکیشن بروید. از بخش پیام‌رسان، گزینه حریم خصوصی و امنیت را انتخاب کنید و در قسمت امنیت، گزینه تایید دو مرحله‌ای را فعال کنید.
اینترنت فقط در بخش‌هایی از روبیکا که در ادامه به آنها اشاره می‌شود و فقط در شرایط زیر رایگان است:
در حال حاضر، در بخش پیامرسان روبیکا اینترنت مصرفی برای ارسال متن، صوت، عکس و مکالمه صوتی برای کاربران اینترنت ایرانسل و همراه اول رایگان است.
همچنین، در بخش‌های فیلم و سریال، کودک، آموزش و موسیقی، اینترنت تنها در صورت خرید اشتراک، برای کاربران همراه اول و ایرانسل، رایگان خواهد بود.
  • الگوی محاسبه هزینه اینترنت مصرفی در روبیکا در گذر زمان شامل طرح‌ها و تعرفه‌های مختلفی می‌شود و ممکن است تغییر کند. هرگونه تغییر در نحوه محاسبه بهای اینترنت مصرفی در روبیکا، از طریق این اپلیکیشن اطلاع‌رسانی خواهد شد.
ممکن است VPN روی دستگاه تلفن همراه شما فعال باشد. توجه کنید که در صورت استفاده از برنامه‌های VPN یا فیلترشکن روی گوشی تلفن همراه، هزینه اینترنت مصرفی شما به صورت آزاد محاسبه می‌شود. به علاوه، بعضی کاربران از اینترنت ایرانسل یا همراه اول که در گوشی‌های دیگر فعال است، به صورت هات اسپات (انتقال داده از گوشی دیگر به گوشی خودشان) استفاده می‌کنند که در این صورت، هزینه اینترنت آنها به صورت آزاد محاسبه خواهد شد. استفاده از بعضی بسته‌های اینترنت هدیه نیز، ممکن است باعث محاسبه هزینه اینترنت مصرفی با نرخ آزاد شود.
اگر صفحه روبینو یا کانال در پیام‌رسان روبیکا داشته باشید، می‌توانید با انتشار مطالب و محتوای جذاب در آنها در روبیکا کسب درآمد کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر به کانال کسب درآمد در روبیکا @make_money مراجعه کنید.
در حال حاضر، حداقل مبلغ قابل واریز به حساب کاربران ۱۰۰هزار تومان است.
پست‌ها بر اساس معیارهای متنوعی مثل تعداد لایک، بازدید، کامنت، دنبال‌کنندگان صفحه منتشرکننده و... در بخش ویترین قرار می‌گیرند. در مورد ورود پست‌ها به بخش ویترین بر اساس الگوریتمی پیچیده و خودکار، تصمیم‌گیری می‌شود اما، به زبان ساده، در صورتی که یک پست تعداد لایک، بازدید، کامنت و... بالایی داشته باشد و این اعداد با هم متناسب باشند، به بخش ویترین وارد می‌شود.
از نوار پایین صفحه روبیکا به بخش ویترین بروید و در نوار جستجوی بالای صفحه، نام صفحه مورد نظر را با حروف انگلیسی جستجو کنید.
اگر فرد یا کانال مورد نظر، جزو مخاطبان شما در پیام‌رسان باشد، نیازی به جستجو ندارید. در صورتی که کانال یا کاربر مورد نظر صفحه روبینو داشته باشد، این صفحه از طریق بخش مشخصات در پیام‌رسان، مستقیما قابل دسترسی است. به صفحه گفتگو یا کانال بروید، نام یا تصویر پروفایل کاربر یا کانال را در نوار بالای صفحه لمس کنید و از میان گزینه‌هایی که نمایش داده می‌شود، مشاهده صفحه روبینو را انتخاب کنید.
در مورد پست، علامت سه نقطه گوشه سمت راست در بالای پست را لمس کنید و گزینه گزارش را انتخاب کنید.
برای گزارش استوری‌های نامناسب، علامت سه نقطه در گوشه پایین سمت چپ استوری را بفشارید گزینه گزارش را انتخاب کنید.
به بخش ویترین بروید. در بخش جستجو گزینه «هشتگ» را انتخاب کنید و عبارت مورد نظر خود را بنویسسد. اگر عبارت مورد جستجوی شما بیش از یک کلمه دارد، بین کلمات، زیرخط یا آندرلاین (_) بگذارید البته؛ توصیه می‌کنیم برای رسیدن به نتایج بهتر، تعداد کلمات جستجو را محدود کنید. عبارت مورد جستجوی شما بهتر است حداکثر از 3 کلمه تشکیل شده باشد.
در روبیکا شما از دو طریق می‌توانید پخش زنده داشته باشید؛ پیام‌رسان و روبینو.
در پیام‌رسان روبیکا به صفحه گفتگوی دونفره، گروه یا کانالی که مدیر آن هستید، بروید. در قسمت پایین گفتگو، علامت سنجاق را لمس کنید و از میان گزینه‌هایی که نمایش داده می‌شود، پخش زنده را انتخاب کنید. با انتخاب گزینه شروع، پخش زنده شما آغاز می‌شود.
در روبینو، علامت دوربین در گوشه بالای سمت چپ صفحه را لمس کنید یا به قسمت «استوری شما» بروید. با حرکت دادن نوار پایین صفحه، حالت Live را انتخاب کنید. با لمس دکمه شروع، پخش زنده شما آغاز می‌شود.
نشانگر تعداد مخاطبان در بالای صفحه پخش زنده را لمس کنید. از میان مخاطبان، فردی که قصد اخراج او را از پخش زنده دارید، انتخاب کنید و در جواب پیامی که نمایش داده می‌شود، باشه را لمس کنید.
علامت سه نقطه در گوشه کادر «نوشتن پیام» در پایین صفحه پخش زنده را لمس کنید و گزینه بستن پیام‌ها را انتخاب کنید. با انتخاب این گزینه، پیام‌های قبلی پخش زنده نیز دیگر نمایش داده نخواهند شد.
سرویس‌های مالی در روبیکا توسط *780# ارائه و پشتیبانی می‌شود. از طریق شماره 0214780 با پشتیبانی هف هشتاد تماس بگیرید.
اگر پاسخ پرسش‌تان را دریافت نکردید، با پشتیبانی روبیکا تماس بگیرید.